11:14:00

JAK PRZESTAĆ OBGRYZAĆ PAZNOKCIE? - MOJE 4 SPOSOBY

Jeżeli nigdy tego nie robiłyście to wiedzcie, że bardzo Wam zazdroszczę. Ja borykałam się z tym do gimnazjum, i nawet teraz, aż wstyd się przyznać, w stresujących sytuacjach skupię pazurki. Wiem, że wygląda to obleśnie i jest to idiotyczny odruch, ale na szczęście można się tego oduczyć. Dziś przedstawię Wam sposoby na to, oraz napiszę, jak ja się tego oduczyłam.

 Zazdrość 
Chodziłam do gimnazjum z dziewczyną, która zawsze malowała paznokcie na czerwono. Nie były one długie, ale zawsze były czerwone. Niesamowicie mi się to podobało, po prostu zazdrościłam jej zawsze pięknego manicure. I wiecie co? Z tej zazdrości przestałam obgryzać. Zaczęłam malować je lakierem w kolorze bladego pół transparentnego różu z drobinkami, bardzo mi się to wtedy podobało dlatego, że coś tam się świeciło i szkoda było mi to zdrapywać. 

Ładny, porządny manicure
Do tego polecam manicure japoński, który nie tylko sprawi, że pazurki będą się pięknie błyszczeć, ale będą też wzmocnione i odżywione. Taki zabieg powinno się powtarzać co 2-3 tygodnie, ponieważ pasta, którą wciera się w płytkę paznokcia, wypłukuje się z niego pod wpływem moczenia rąk. Ja przez jakiś czas robiłam sobie taki manicure, ponieważ mam zestaw w domu. Powtarzałam go co tydzień - półtora. Koszt takiego zabiegu w salonie kosmetycznym to ok 50 zł. Można je też przedłużyć na żelu. Taki zabieg miałam robiony dwa lata temu i paznokcie wyglądały przepięknie.

Rekonstrukcja paznokci
Jest to zabieg, który pozwala odbudować zniszczoną płytkę paznokcia. Nigdy z niej nie korzystałam, ale myślę, że zdecydowałabym się na to, gdybym wciąż miała taki problem. 


Zajmij się czymś
Prawda jest taka, że jeżeli, w sytuacji stresowej, nie znajdziemy ujścia w inny sposób, niż obgryzanie/skubanie, to nawet najpiękniejszy manicure tego nie przetrwa. W tym wypadku polecam chrupanie paluszków, żucie gumy lub wargi, byle nie mocno ;) Ewentualny zakup piłeczki antystresowej też powinien przynieść jakieś rezultaty ;)


Te oraz inne porady znajdziecie na stronie http://kobieceporady.pl/ 
Macie jakieś swoje niezawodne sposoby na nieobgryzanie paznokci?

24 komentarze:

  1. Świetny post, ja niestety nie mam sposobu na paznokcie - cały czas obgryzam, czas się oduczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem tą szczęściarom i nigdy nie miałam z tym problemu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam z tym ogromny problem, na szczęście pozbyłam się tego okropnego nawyku :P

    OdpowiedzUsuń
  4. dla mnie najlepszy sposób to... zrobienie przepięknych zdobień na paznokciach :) żal się człowiekowi robi, kiedy pomyśli, że mógłby to zniszczyć

    OdpowiedzUsuń
  5. mi to nic nie pomaga, nawet jak nie obgryzam genetycznie mam fatalny kształt paznokci :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli uda Ci się zapuścić, to rób sobie hybrydy w stylistki :) Wizualnie będą wyglądać pięknie i świeżo :)

      Usuń
  6. na szczęście nie mam tego problemu teraz, ale kiedyś mama pomalowała mi paznokcie "gorzkim paluszkiem" i gdy tylko spróbowałam wziąć palce do ust to przez dwa dni czułam ten okropny smak w buzi - ale podziałało! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie te gorzkie lakiery nigdy nie działały :D Mimo iż faktycznie były paskudne :/

      Usuń
  7. kiedyś miałam skłonności do obgryzania paznokci do krwi ale oduczyłam się dy zaczęłam używać semilaców bo hybrydy okazały się zbyt ładne żeby je obgryzać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że podziałało! Ja jak mam "gołe" paznokcie to często je skupię, a jak mam pomalowane to też jest mi szkoda :D

      Usuń
  8. Całe szczęście nie mam problemu z obgryzaniem paznokci, ale wiem jaki to jest problem. :/

    OdpowiedzUsuń
  9. A dla chłopaków coś?? Mój syn bardzo obgryza, juz nie ma co, ale nadal obgryza i co z tym zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może artykuł odnośnie bakterii przenoszonych pod paznokciami coś pomoże?

      Usuń
  10. Bardzo długo obgryzam paznokcie stosowałam wszystkie chwyty i nic mam bardzo poobgryzane paznokcie Nie wiem czy żelki albo tgpsy coś pomogą proszę pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję rekonstrukcję paznokci, myślę, że powinno pomóc :)

      Usuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © Kamila Gastoł Makeup , Blogger