20:08:00

#5 PRZEPIS NA MOJĄ ULUBIONĄ CZEKOLADĘ DO PICIA

Wiem, że tegoroczny blogmas nie wyszedł, jednak, jeszcze nie wszystko stracone, prawda? Dziś mam dla Was przepis, na moją ulubioną pitną czekoladę. Dwa lata temu, pojawił się już podobny wpis, więc możecie sobie zerknąć.

√ Aromatyczna gorąca czekolada - przepis

Jeżeli liczycie kalorie, zapomnijcie o nich na chwilę i dajcie się rozpieścić. Warto :)



√ Szklanka mleka ( odmierzam zawsze ilość ze szklanki, z której będę pić )
√ 6 kostek gorzkiej czekolady ( u mnie Wawel 70% kakao )
√ łyżka niesłodzonego kakao ( np DecoMorreno lub Magnetic )
√ szczypta soli
√ szczypta cynamonu
√ łyżeczka cukru

W garnuszku podgrzewam odpowiednią ilość mleka, dorzucam kostki czekolady. Gdy mleko będzie ciepłe na tyle, żeby pić i się nie poparzyć, wyłączam gaz. Do szklanki wsypuję łyżkę kakao, dolewam odrobinę wody, żeby wszystko wymieszać. Następnie dorzucam przyprawy: sól, cynamon i cukier. Ja nie lubię słodkich napojów, więc łyżeczka cukru jest dla mnie wystarczająca, jeżeli lubisz słodkie - dosłódź. Kwestia przyprawiania jest bardzo indywidualna. Zrób tak, żeby Ci smakowało.

Oczywiście, jest to najprostszy przepis pod słońcem. Nie jestem kulinarnym guru ;) Po prostu dzielę się z Wami tym, co mi smakuje. Warto pokombinować z przyprawami. Zamiast kakao, możecie użyć samej gorzkiej czekolady, dodać chilli. Co tylko chcecie. W internecie jest cała masa przepisów, na gorące czekolady, poszukajcie, na pewno któryś przypadnie Wam do gustu.


Macie swój ulubiony przepis na gorącą czekoladę?

3 komentarze:

  1. Ja jednak stawiam na dużo bardziej kaloryczną wersję - prawie cała tabliczka czekolady + śmietanka 30 i trochę mleka. Uwielbiam taką gęstą gorącą czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj chyba dzis czas wlasnie na taki napoj :D

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz:)
nie reklamuj się-wchodzę na bloga każdego komentującego
obraźliwe komentarze nie będą tolerowane
przyjmuję krytykę KONSTRUKTYWNĄ
nie uznaję "obserwuje i liczę na rewanż"
na pytania odpowiadam pod komentarzem

Copyright © Kamila Gastoł Makeup , Blogger